سوالات سایه

وودی آلن می گوید: 

" بشریت بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، با دو راهی مواجه شده است. یک راه به نا امیدی و درماندگی کامل منتهی می شود و راه دیگر به انهدام کامل می رسد! بیایید دعا کنیم که عقل انتخاب درست را داشته باشیم! "  

 

وودی آلن با شیوه شگفت انگیز خود بر حقیقتی انگشت گذاشته است : خطایی در ما وجود دارد. البته شرایط آن طور که کمدین مشهور به طعنه می گیرد جان فرسا نیست؛ اما وخیم است. 

در آغاز قرن بیستم دنیای معاصر از پیش بینی چشم انداز آرمان شهر به طور کامل سرمست شده بود. گفته می شد عاقبت وضع بشر بهتر و بهتر می شود؛ عصر جدید در حال طلوع است؛ نیزوی نهفته بشری نامحدود است؛ همان طور که معجزه پزشکی ضعف های جسمانی را از بین می برد، فضل و فرهنگ ما را از کاستی های اخلاقی مان رهایی می بخشد؛ دشمنانی نظیر بیماری، خشونت، جهل و جنگ که دیری است بلای دنیا هستند رنگ می بازند. دیگر می توان به بهشت دست یافت! 

به این ترتیب بشریت، آرمان شهری تازه را گرامی می داشت... آه!!! 

سایه یک بال تاریک بر سر الهه زمین گسترده است... 

  

*** 

۵. بزرگترین دروغی که تا به حال به خودم گفته ام، کدامست؟

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:13 ب.ظ

سوالاتتون خیلی کلی است و من نمی تونم اصلا بهشون جواب بدم!

نرگس نادری دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:01 ب.ظ

"مهم نیست!"، "ولش کن!"،"نمیشه، نمیتونی فراموش میکنی، میتونی جایگزین کنی...." و عباراتی مشابه این شاید بزرگترین دروغهای من به خودم بوده اند.خیلی وقتها چیزهایی رو در زندگی رها کرده ام که شاید از هرچیزی برام مهمتر بوده و وقتی سعی کردم جایگزینی رو بپذیرم تازه با مشکلات تازه ای هم روبرو شدم. گاهی هم فکر کردم فراموش کردن چیزی برام سخته ولی بالاخره تونستم فراموش کنم، و یا اینکه بعضی کارهایی رو دوست داشتم که توانایی اش رو دارم و اصلا میدونم لازمه رشد یا بروز استعدادیه برام ولی ولی ولی....!!!

نرگس نادری دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:06 ب.ظ

و اینکه اگه در هرحال امیدوار باشیم که همه چیز بهتر میشه خیلی بهتر از قبول کردن تز وودی آلنه که آدم رو بیشتر یاد مرگ میندازه تا زندگی. امید دنیا در اوایل قرن بیستم برای داشتن یک آرمان شهر خیلی هم از حقیقت دور نبوده و نتیجه نشون داده که علیرغم همه جنگها و خشونت و فساد موجود، خیلی از امیدها و آرزوها هم تحقق پیدا کرده اند...!

[ بدون نام ] جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ق.ظ

سلام استاد رضایی:برنامه سلام تهران را دوست دارم ببینم ولی خیلی سخت پخش میشه.امکان داره فقط زمان برنامه خودتان را در آرشیو بگذارید برنامه خیلی از لحاظ تایم زمانی طولانی ست حیفه برنامه تان رابه دلیل این موردی که عرض کردم نشه دید. ممنون میشم تایم زمانی خودتان را اگر مقدور است بگذارید. متاسفانه هر کاری کردم نتونستم گفتگوی شما با دانشجویتان را گوش کنم. چند بار هم دانلود کردم دانلود اجرا نشد.نیاز به نرم افزار خاصی داره باید بگیم مهندس کامپیوترمان بیاد.خیلی دوست داشتم گوش بدهم حیف شد.ممنون از شما

سلام
زمانی که به بنده نیز اطلاع داده اند همین ساعت می باشد.
در برنامه های زنده -تلویزیونی و رادیویی- این اتفاق طبیعی است که ساعت برنامه جابجا شود.
گفتگویی که در سایت گذاشته ایم هم مسئله ای ندارد و خیلی از دوستان دانلود داشتند. پخش این گفتگو نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد.

[ بدون نام ] جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام استاد : یادم رفت بگم برنامه سلام تهران این هفته تان را فقط تونستم به سختی یکبار مشاهده کنم.ولی خوب همینم غنیمته.ممنونم از شما

[ بدون نام ] یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ب.ظ

اینکه تو کاری ازت بر نمیاد ، صبوری کردن و اروم بودن همیشه بهترین کاره در حالی که در درونم به این جمله معتقدم تا مظلوم نباشه ظالمی هم وجود نداره

زهرا یکشنبه 5 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ

اینکه صبور بودن و آروم بودن بهترین کاره.....

یادم رفت اسمم رو بنوسم واسه همین دوباره پیغام گذاشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد