ما آینه دیگرانیم و دیگران آینه ما!

هنگامی که کسی را تحسین می کنید، این فرصت را پیدا می کنید که یکی از جنبه های خود و او را پیدا کنید. 

علاوه بر فرافکنی های منفی باید به فرافکنی های مثبت نیز توجه کنیم. آن ها نیز یادآور جنبه هایی در ما هستند. اگر شجاعت یک قهرمان را تحسین می کنید، به این دلیل است که میزان شجاعتی که می توانید در زندگی ابراز کنید را در او می بینید. 

بیشتر افراد عظمت خود را فرافکنی می کنند و اگر شما عظمتی را مشاهده می کنید، در واقع عظمت خودتان را می بینیدو چشمانتان را ببندید و به این نکته بیاندیشید، اگر عظمت فرد دیگری را تحسین می کنید، آن چه می بینید عظمت خودتان است و اگر آن را نداشتید، نمی توانستید آن را در دیگری تشخیص دهید. شاید شما به شیوه ای متفاوت این ویژگی را نشان می دهید. 

بنابراین می توان گفت وقتی به کسی عشق می ورزید، در واقع به دلیل خصلت هایی است که آن فرد دارد و این خصلت ها جایی در تاریک خانه وجود شما پنهان شده اند. 

کافیست چشمانتان را باز کنید و به خود بنگرید، البته چون نمی توانیم خود را بنگریم، به آینه ای نیاز داریم. شما آینه من هستید و دیگران آینه شما!  

بزرگان دین ما گفته اند که مومن آینه مومن است. مطمئناً چیزهایی که در خودتان دوست دارید یا ندارید، در دیگران می بینید. با شناسایی و در آغوش کشیدن این جنبه های خود می توانید با خود و دیگران ارتباط بهتری برقرار کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
کیانوش پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:09 ب.ظ


بسیار زیبا و تامل برانگیززززززززززز ....!!

ریحانه(نویسنده تنبل) سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:17 ق.ظ http://lifewriter.persianblog.ir

یعنی اگر از صفت خاصی در فرد مقابل و یا حتی ژدر و مادرمان خوشمان نمی اید.. درواقع ما خودمان هم ان صفت را داریم؟

به احتمال زیاد بله ولی الزامی هم وجود ندارد که شما از هر صفتی که بدتان می آید در شما وجود داشته باشد ولی اگر رفتار دیگران شما را عصبانی و ناراحت می کند این حکایت از این دارد که هنوز ظرفیت های شما برای درک وجود سایه در دیگران دچار مسئله است.
مطمئناْ خیلی سخت خواهد بود که کسی بتواند به جایی برسد که رفتار دیگران هیچ دگرگونی در او ایجاد نکند اما توصیه می کنم حتماْ به شناخت مفهوم سایه بپردازید تا حداقل کاری که می توانید انجام دهید این باشد که در مسیر تکامل و رشد شخصی قرار گیرید.
باز هم بهتر است منابعی که در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید مثل کتاب چرا حال انسان امروزی خوب نیست که آغازی برای شناخت سایه است. حتماْ با مطالعه آن به پاسخ های عمیق تر دست خواهید یافت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد